„Tanulj a tegnapból, élj a mának és reménykedj a holnapban. A legfontosabb azonban, hogy ne hagyd abba a kérdezést.”    Albert Einstein

Bizalomból töltekezünk

INTERJÚ JUSZKÓ ANITÁVAL, A FOUR POINTS BY SHERATON KECSKEMÉT HOTEL ÉS KONFERENCIAKÖZPONT IGAZGATÓJÁVAL

Magyarország egyik legelegánsabb, legmodernebb szállodája és konferenciaközpontja, a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont immár nyolcadik éve kapcsolódik szorosan a térség üzleti életéhez. Az objektum elnyerte többek között „Magyarország legígéretesebb, 2013-ban megnyitott szállodája” címet, a „Magyar Turizmus Minőségi Díjat”, „Az év szállodája”, „Az év legjobb vidéki business hotele” elismeréseket. Az épület pedig megkapta az építőipar egyik legrangosabb hazai díját, az Építőipari Nívódíjat. A Four Points by Sheraton benne volt a top 25 magyar, a top 10 kelet-magyarországi szálloda között, és volt olyan év, amikor a legmagasabb vendégelégedettséget elérő magyar szállodaként büszkélkedhetett. Minek köszönhető mindez? Juszkó Anita szállodaigazgató avatott be a részletekbe.

A rangos elismerések önmagukért beszélnek. Miben látod az erősségeteket?

– A földrajzi adottságaink nagyon jók, hiszen közel vagyunk Budapesthez, és az építészeti kialakításunk is kiváló, a házunk eleganciát sugároz kívül-belül. Rendezvényeink résztvevői számolhatnak azzal, hogy színvonalas vendéglátást kapnak és meg is szállhatnak nálunk. A legfontosabb értékünk mégis az, hogy emberséggel töltjük meg ezt a házat. Az elismeréseink közül vendégeink visszajelzéseire vagyunk a legbüszkébbek, akár a Tripadvisor eredményeire gondolok, akár a szállodalánc belső vendégelégedettségi kérdőíveire. Öröm látni, ha a családból visszaszalad a kislány egy szál virággal vagy a recepción leadnak egy kis rajzot, mert jól érezték magukat nálunk. Egy határozott kézfogás vagy egy utólagos e-mail is melengeti szívünket.

A gyors változások korát éljük. Milyen kihívásokra számítotok?

– Bármennyire is szeretnénk, Kecskemét nem tartozik a klasszikus turisztikai desztinációk közé. Keveseknek jut eszébe egy belföldi utazás során, hogy városunkba jöjjenek el nyaralni. Ezért mi is – a többi kecskeméti szállodához hasonlóan – elsősorban az üzleti utazókra fókuszálunk, így viszont erőteljesen ki vagyunk téve a gazdasági változásoknak. A jelenleg tapasztalható megtorpanást is kompenzálnunk kell, újabb és újabb ötletekkel kell előrukkolnunk. Emellett folyamatosan meg kell felelnünk annak, hogy vendégeink egyre magasabb színvonalú szolgáltatásokat igényelnek a pénzükért. Néhány éve még én is szkeptikus voltam, amikor a szállodalánc kezdeményezésére elkezdtünk USB aljzatokat helyezni a szobákba. Felmerült bennem a kérdés, tényleg ez a vendég igénye? Aztán amikor sorra kaptuk a pozitív visszajelzéseket, akkor rájöttem, igen.

Milyen fejlesztésekben gondolkodtok?

– Nagyléptékű fejlesztésekben nem gondolkodunk, új szobák építését vagy nagyobb átalakításokat nem tervezünk. Sokkal inkább a meglévő szolgáltatásainkat szeretnénk tovább fejleszteni. A technikai vívmányokkal szembeni nyitottságunk, hogy 2021-ben rátérünk az online checkin-re, ami azt jelenti, hogy a vendég nem találkozik a recepcióssal, hanem a telefonjára kapott QR kód segítségével jut be a szobájába. Továbbra is nagy hangsúlyt helyezünk kollégáink szakmai továbbképzésére, egyéni karrierjük fejlesztésére.

A megnyitás óta jelen vagy a szálloda mindennapjaiban. Milyen érzés szállodaigazgatóként belépni reggelente az ajtón?

– Ugyanúgy, mint a kezdetekben, most is a személyzeti bejáratot használom. Minden munkahelyemen törekedtem arra, hogy az elvállalt feladataimat száz százalékosan teljesítsem. Olyan személyiség vagyok, aki a legjobb tudása szerint teszi a dolgát, és nem elvárja az elismerést, hanem hisz abban, hogy az rátalál. Még mindig jó érzéssel jövök be nap mint nap, ami nem a pozíciómnak szól, hanem annak, hogy nagyon szeretem ezt a házat, a kollégáimat. Vannak, akikkel már több éve együtt dolgozunk, és vannak olyanok is, akikkel nemrég kezdtük el a közös munkát. Mikor kimegyek az épületből, jó érzéssel tölt el, hogy a biztonsági őr azt mondja nekem, ugyanaz az Anita vagyok, ámbár szigorú, de mindig emberséges.

Miért fontos, hogy egy vezető tréneri illetve coach kompetenciákkal rendelkezzen?

– Korábban, amikor vezető lettem, azt hittem, az a jó, ha én tudom a legjobban megoldani a feladatokat. Idővel rá kellett jönnöm, hogy ez a szemlélet csak magabiztossá tesz. Sokkal fontosabb, hogy a kollegáimat hogyan tudom magam mellé állítani, hogyan tudom megtalálni velük a közös hangot, hogyan tudom életre kelteni a motivációjukat. Azt vettem észre, hogy szeretnek tőlem tanulni, viszont azt is látom, hogy nem mindegy, milyen formában adom át nekik a tudást. Úgy érzem, ebben sokat segítenek a megszerzett tréneri kompetenciáim, és ezért is döntöttem úgy, hogy hamarosan beiratkozom egy coach képzésre.

Egy rendhagyó osztályfőnöki órán, mire hívnád fel a pályaválasztás előtt álló diákok figyelmét?

– A vendéglátás egy nagyon szerethető szakma, de csak akkor, ha tudjuk magunkat a második helyre sorolni. Nem azért, mert a vendégnek mindig igaza van, hanem azért, mert mindenkinek jár, hogy meghallgassák, kezeljék a problémáját. Felhívnám a figyelmet arra, hogy nem kell megijedni attól, hogy „míg mások mulatnak, addig mi dolgozunk”, mert az évben vannak olyan napok, amikor mi „bulizunk”. Ezeket össze lehet egyeztetni. Minden csak szervezés kérdése.

Juszkó Anita

2000-ben szerzett diplomát a Szolnoki Főiskolán, közgazdász vendéglátó és szálloda szakon, turizmus szakiránnyal kiegészítve. Szakmai gyakorlatot a budapesti Hyatt Hotelben szerzett. Az első munkahelye a kecskeméti Aranyhomok Szálloda volt, ezt követően Cegléden, az Aquarell Hotelben folytatta a munkát, kis kitérő után pedig a kecskeméti Hotel Három Gúnár tulajdonosai a négycsillagos színvonal kialakításával bízták meg. 2013-ban megnyitotta kapuit a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont. Juszkó Anita értékesítési és marketingvezetőként csatlakozott a vezetői csapathoz, később szállodaigazgató-helyettesként majd üzemeltetési igazgatóként kapott újabb feladatokat és bizalmat a tulajdonostól. 2015-2018 között óraadó tanár volt a Kecskeméti Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakgimnázium és Szakközépiskolában.

„A sikerhez nem visz fel lift. A lépcsőt kell használni! Fokról fokra.”

Georgina Downy

„Nem vendéglátós családból származom, de a neveltetésemből adódik az emberek szeretete. A munkám során mindig a „vendéglátásra” helyeztem a hangsúlyt. Azt gondolom, sikeresen akkor teszem a dolgom, ha az embert is látom mögötte, legyen az vendég vagy munkatárs. Amikor egyszer azt mondtam, hogy a vendégektől tanultam a legtöbbet, akkor ezt nem valami jól hangzó mondatnak szántam, hanem tényleg az ő visszajelzéseiknek köszönhetem, hogy higgadtabbá, körültekintőbbé váltam.”

FOUR POINTS BY SHERATON KECSKEMÉT HOTEL ÉS KONFERENCIAKÖZPONT

A hotel 136 szobája minden igényt kielégítő, magas komfort fokozattal rendelkezik. A BISTORANT étterem a magyar és nemzetközi konyha kiváló ízeivel, széles borkínálattal várja vendégeit. Az épület legfelső szintjén kialakított wellness részlegben úszómedence, jacuzzi, szaunák és fitness terem található. A Four Points by Sheraton ideális helyszíne konferenciáknak, tréningeknek, üzleti tárgyalásoknak egyaránt. A szervezők számára 1400 négyzetméteren, összesen 450 fő befogadására alkalmas rendezvénytermek állnak rendelkezésre, egy 3 részre osztható bálterem valamint 5 kisebb szekcióterem.

AHOL ELEGANCIA ÉS ÜZLET TALÁLKOZIK